Thursday, September 27, 2018

INFOGRAFIK ARTIKEL "HARTA SEPENCARIAN : MODEL DARIPADA ADAT PERPATIH NEGERI SEMBILAN" Karya NISAH HARON


Assalamualaikum wbt. dan salam sejahtera buat semua pembaca blog ini.

Jika entri sebelum ini mengenai cerpen tetapi kali ini agak berbeza sedikit kerana saya akan mengupas elemen-elemen yang terdapat dalam sebuah artikel yang bertajuk “Harta Sepencarian : Model Daripada Adat Perpatih Negeri Sembilan” karya Nisah Haron.

            Artikel yang saya pilih menarik bagi saya iaitu mengenai harta pencarian adat perpatih Negeri Sembilan. Hal ini demikian kerana saya berasal dari Negeri Sembilan dan walaupun saya tidak pernah berkahwin lagi tetapi artikel ini serba sedikit telah membuka mata dan membantu saya memahami cara dan undang-undang ke atas para pencerai khususnya bagi perempuan Negeri Sembilan yang penuh dengan adat perpatih dan undang-undang yang perlu dipatuhi.

            Saya yakin bagi yang membaca artikel ini dengan berlapang dada lagi-lagi yang berkaitan dengan hidupnya boleh memahami dengan mudah dan menambah serba sedikit ilmu pengetahuan yang sedia ada untuk masa akan datang dan persediaan bagi mengatasi masalah atau pertanyaan mengenai harta sepencarian.

            Infografik di bawah ringkasan mengenai elemen-elemen yang terdapat dalam artikel “Harta Sepencarian : Model Daripada Adat Perpatih Negeri Sembilan” karya Nisah Haron :



Terima kasih
Oleh : Azira Tarmuzi

No comments:

Post a Comment

ANEKDOT PENGALAMAN MENGIKUTI KURSUS HMT 411

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera kepada ahli keluarga HMT 411 yang saya muliakan, Setiap pertemuan pasti akan ada perpisahan....